ΣΤΟΠ ΟΜΟΦΟΒΙΑ

Είμαι ποδοσφαιριστής. Και είμαι γκέι.

Posted in ορατότητα, LGBT δικαιώματα by stopomofovia on March 15, 2011

Λίγες εβδομάδες μετά το coming out του 24χρονου βρετανού παίκτη του κρίκετ Steven Davis, σειρά παίρνει ο 20χρονος Σουηδός ποδοσφαιριστής Anton Hysen (φωτο).

Ο πρώην αμυντικός της Liverpool, Glenn Hysen έμοιαζε να μην έχει κανέναν λόγο να είναι υποψήφιος να εκφωνήσει την εναρκτήρια ομιλία του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας της Στοκχόλμης το 2007. Μάλιστα, η υποψηφιότητα αυτή συνάντησε αντιδράσεις από ένα μεγάλο μέρος της γκέι κοινότητας, εξαιτίας ενός περιστατικού έξι χρόνια πριν, όταν ο Hysen είχε εμπλακεί σε ένα καυγά με έναν άλλο άντρα, ο οποίος είχε επιχειρήσει «να τον αγγίξει» στις τουαλέτες ενός αεροδρομίου. «Άξιζε αυτός ο άντρας να ξυλοκοπηθεί;», αναρωτήθηκε ρητορικά ο Anders Selin, πρώην επικεφαλής του Φεστιβάλ. «Φυσικά και όχι». Ο Hysen είχε χτυπήσει έναν άντρα μόνο και μόνο επειδή ήταν άντρας. «Ο Hysen εκπροσωπούσε το άσχημο πρόσωπο της ομοφοβίας», είχε γράψει τότε ο Selin.

Τώρα πια, τέσσερα χρόνια μετά, κατάλαβαν όλοι γιατί ο Hysen ήθελε να εκφωνήσει την ομιλία στο Stockholm Pride. Σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στο σουηδικό περιοδικό ποδοσφαίρου Offside, ο γιος του, Anton Hysen έγινε ο πρώτος Σουηδός ποδοσφαιριστής που αποκάλυψε ότι είναι γκέι. Ήταν μια ρηξικέλευθη απόφαση. Πέρσι, ο Gareth Thomas (ράγκμπι) και ο Steven Davies (κρίκετ) έκανα coming out στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, προς το παρόν, οι ποδοσφαιριστές έχουν παραμείνει σιωπηλοί.

Έτσι εξήγησε ο Anton τους λόγους πίσω από την απόφασή του: «Μέχρι τώρα ήξερα για τη σεξουαλικότητά μου μόνο η οικογένειά μου και οι φίλοι μου – έτσι νομίζω, τουλάχιστον. Ήταν πολύ περίεργα όταν ο πατέρας μου εκφώνησε αυτή την ομιλία: Όταν μιλούσε για «έναν 16χρονο που δεν ήθελε να κάνει coming out επειδή φοβόταν τι θα σκέφτονταν οι συμπαίκτες του», αυτός ήμουν εγώ. Και οι άνθρωποι σκέφτονταν ότι ήταν τελείως περίεργο που του επιτράπηκε να μιλήσει στο Pride, ότι ήταν ομοφοβικός κλπ.

«Αν υπάρξουν χιλιάδες άνθρωποι που θα με προσβάλλουν επειδή είμαι γκέι, το μόνο που θα πετύχουν με αυτό θα είναι να μου δώσουν κίνητρο να παίξω καλύτερα.. Το να κάνω coming out μπορεί να έχει επιπτώσεις στην καριέρα μου, αλλά αυτό είναι ένα ρίσκο που είμαι προετοιμασμένος να πάρω. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να έχουν πάρε δώσε με γκέι. Μπορεί μια ομάδα να ενδιαφέρεται να κάνει συμβόλαιο μαζί μου, αλλά ο προπονητής να ανακαλύψει ότι είμαι γκέι και να μη θέλει να συνεργαστούμε. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί, αλλά είναι δικό τους πρόβλημα. Δεν παίζω στην πρώτη κατηγορία, αλλά και πάλι θέλω να δείξω ότι δεν είναι τόσο μεγάλη υπόθεση. Είμαι ποδοσφαιριστής – και είμαι γκέι. Αν παίζω καλή μπάλα, δεν πιστεύω ότι παίζει ρόλο αν μου αρέσουν τα αγόρια ή τα κορίτσια».

Η απόφαση του Hysen να μιλήσει για τη σεξουαλικότητά του έγινε αντικείμενο επαίνου και στήριξης, δεν έλειψαν ωστόσο και οι αρνητικές αντιδράσεις: το σουηδικό Channel Four αναγκάστηκε να αποσύρει το online άρθρο του για τον Hysen, εξαιτίας των πολλών προσβλητικών σχολίων που δέχτηκε ο παίκτης.
Tagged with:

Leave a Reply

